Проектна діяльність


Інформаційний проект. Сім чудес України 
Термін реалізації: 2 тижні
Учасники: учні початкових класів, вчителі, батьки.

Мета: Збагачувати знання дітей про культурні пам’ятки українського народу.
           Розвивати пошуково - дослідницькі навички, мовленнєву культуру школярів.
 Виховувати почуття національної гідності та гордості за свою Батьківщину
Планування діяльності:

Повідомлення вчителя → знайди інформацію → запиши інформацію → обговорити в групах → зроби виставку фотографій → проведи конкурси → презентуй проект.
Підсумок проекту: Фотоколаж «Сім чудес України»

            Тема проекту. Сім чудес України

Дидактична характеристика:

Тип проекту: інформаційний, груповий.
Об’єкт  проекту: історико-культурні памятки України.
Головна проблема: виготовлення фото колажу «Сім чудес України»
Засіб вирішення проблеми: пошук інформації, випуск фотоколажу.

План виконання проекту.
1.                          Обговорення в класі ідеї проекту.
2.                          Об’єднання   дітей класу в творчі групи та розподіл обов’язків.
3.                          За допомогою учителя визначити джерело інформації.
4.                           Визначити форми демонстрації підсумку проекту – виготовлення фотоколажу
5.                          Скласти план дій:
-                               Кожна група готує інформацію і опрацьовує свою історичну пам’ятку.
-                               Кожна група демонструє своє визначне місце (дизайн).
-                               Знайти фотографію визначного місця, інформацію про нього, легенду чи цікавинку.
6.                          Презентація проекту: Сім чудес України
7.                          Виготовлення фотоколажу
8.                          Оцінювання роботи учасників проекту.
9.                          Впровадження проекту на наступних уроках.
              Етапи реалізації проекту:
1 урок – Запуск проекту.
2 урок – Планування, розподіл обов’язків за участю в проекті; 
               аналіз зібраної інформації.
3 урок – Захист проекту. Колективний аналіз роботи.



Тема:заочна подорож «Сім чудес України»
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про Сім  чудес України, вчити шанувати минуле нашого народу; пробуджувати інтерес до культурної спадщини рідного краю; прищеплювати бажання розвивати і примножувати знання про національні надбання своїх пращурів, виховувати любов до рідної землі.
Обладнання:презентація.

Хід роботи
1. Організація класу.
2. Вступне слово вихователя.
На землі великій є одна країна:
гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І, скажу по правді, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні складають,
На бандурах грають і вірші співають
-         Діти, як ви гадаєте, про яку країну йдеться у вірші?
            Україна — це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку — це наша найдорожча у світі Батьківщина. Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності.
           А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
        Ми з вами — патріоти і громадяни, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так невтомно й завзято, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя.
      Сьогодні держава дбає про вас, як рідна мати про свою дитину, а ви повинні дбати про неї, щоб вона була красива і багата. Ви вже зараз можете виконувати посильну працю на благо Вітчизни: добре вчитись; садити дерева і квіти, сади, парки та ліси; стежити за чистотою свого села чи міста; розчищати джерельця, струмочки, щоб річки були повноводні, а повітря свіже і всім дихалося вільно у рідному краю.
     Але щоб бути справжнім патріотом своєї Батьківщини, потрібно не тільки любити свою рідну землю, а й знати її історію, вивчати культуру, звичаї, побут і традиції народу.
    І сьогодні ми з вами здійснимо заочну подорож і відвідаємо сім історично  культурних пам’яток нашої держави, які за підсумками Всеукраїнської акції Сім чудес України заслужили на почесне звання Чудо України.
– Хто з вас знає що таке чудо?
(Чудо – це щось надзвичайно прекрасне ) . І в нашій країні є багато таких чудес але виділяють лише сім.
Цю подорож для вас організували центр “Пам’ять'' та центр “Знатоки",
вони  підготували для вас цікаві доповіді. Тож вмощуйтесь зручненько, у добру путь!

1.     Національний і сторико-архітектурний заповідник «Кам'янець»
   Кам'янець-Подільський – місто, що зберегло дух середніх віків. Тут можна побачити одну з найбільших оборонних споруд України, фортецю, що займає провідне місце у світовій історії.
      Архітектура Старого міста - заповідника зберегла зразки культур різних  народів (українців, поляків, вірмен, турків і росіян)
Однією з унікальних інженерних споруд заповідника є Замковий міст, що  з'єднує місто та Замковий комплекс. 
      До нашого часу збереглася денна вежа яка призначена для спостерігачів. Уявіть, можна піднятися на неї кожному і  насолодитися оспіваним українським краєвидом!
   Невід'ємною частиною Старого міста, його перлиною, є Стара фортеця, яка   стала візитною карткою Кам'янця-Подільського, його символом.  Історія заснування фортеці починається в 12 столітті. Немов продовженням кам'яних скель висотать башти фортеці.   Одинадцять башт входять до складу фортеці, кожна має свою назву і свою  історію. Так, наприклад, найвища башта названа  Папською тому, що була збудована на кошти, виділені папою римським Юлієм II.  Ще її називають
       Кармелюковою, бо в ній тричі був ув'язнений Устим Кармелюк.    У Чорній  башті знаходиться криниця глибиною 40 м і   в діаметрі 5 м  видовбана в скалі. Досі в її стінах збереглося   величезне дерев'яне колесо   з пристроєм для підняття води на
   поверхню.
2.     Києво-Печерська Лавра (Місто Київ).
    Києво – Печерська лавра – православний монастир, заснований монахами Антонієм і Феодосієм. Свого часу Києво – Печерська лавра відіграла важливу роль у розвитку давньоруської культури, була центром літописання. Тут перекладалися на церковно – слов’янську мову й переписувалися твори іноземних авторів. У лаврі працювали відомі літописці Нестор, Никон, Сильвестр. Києво – Печерська лавра ще з 11 ст.. вела широке будівництво. Наприкінці 12 ст.. навколо неї було зведено оборонні стіни . У 1698 – 1701 рр. паралельно до них було споруджено велику лаврську дзвіницю, висота якої 96, 52 м.
   У музеях та фондах, розташованих на території лаври, можна побачити рукописи стародрукованих книг, колекцію тканин та вишиванок. особливий інтерес викликає колекція з дорогоцінних металів, старовинні гравюри й твори сучасних художників.
3.     Державний історико-архітектурний заповідник "Хотинська фортеця"(Місто Хотин,Чернівецької обл.)
Фортеця, яка пережила століття і бачила під свої­ми мурами полчища воїнів
Хотин, що приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував своє 1000-річчя. На початку XI ст. київський князь Володимир Великий створив систему прикордонних фортець на заході й півдні своєї держави, у тому числі Хотин.
4.      Національний дендрологічний парк «Софіївка»(Місто Умань).
Національний дендрологічний парк „Софіївка”  розкинувся  на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області. Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї дружини красуні-гречанки Софії, і був подарований їй в день її янгола.
    Ідея створення парку в романтичному стилі з використанням римської і грецької міфології належала самій Софії. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти - все це можна побачити, відвідавши парк. Цей шедевр вражає відвідувачів своєю красою вже протягом 200 років. Туристичний сезон в Умані триває весь рік. Потік відвідувачів не зменшується ні влітку, ні взимку.
      Старовинними алеями парку бродили Олександр Пушкін і Тарас Шевченко, Іван Котляревський і Сергій Волконський, Павло Пестель і Михайло Бестужев-Рюмін, Володимир Сосюра и Максим Рильський. Сотні наших славних земляків далекого і близького минулого відвідували цей парк.
    Багато легенд складено і про саму Умань, одне із старовинних міст України. Місто героїчної та багатостраждальної долі. Ним володіла польська шляхта, його палили й розгромлювали вщент татари і турки, але він знову й знову піднімався з попелу. В Умані до сих пір знаходять залишки підземельних ходів, які служили місцевим мешканцям сховищами і своєрідними укріпленнями.

5.     Софія Київська (Місто Київ).
      Софійський собор – всесвітньо відома пам’ятка архітектури який знаходиться в м. Київі. Був збудованим за наказом великого київського князя Ярослава Мудрого. Упродовж сторіч Софія Київська була головною святинею Русі. При соборі велося літописання і були створені відомі на Русі бібліотека та школа.    Софія – свідок й безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч. Вона пережила  орд степових кочовиків, бачила національно – визвольну війну під проводом Богдана Хмельницького.
   Великих збитків було завдано музею під час Великої Вітчизняної війни. Хоч сам Софіївський собор не зазнавав руйнування, однак були пограбовані архіви музею, вивезені цінні фрески ХІІ століття з Михайлівського Золотоверхого монастиря, що зберігалися у храмі. Лише після війни їх повернули музею у пошкодженому вигляді.

6.     Херсонес Таврійський (Місто Севастополь).
      Територія заповідника охоплює розташування стародавнього грецького міста - Херсонеса Таврійського, що виникло тут, на узбережжі Чорного моря, місто Севастополь
      Місто було огороджене могутніми оборонними стінами і розплановане за схемою, поширеною тоді в грецькому та римському світі. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них елліністичний театр, римська цитадель, середньовічні християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, рибозасолованне обладнання, колодязі та ін.Територія досліджується археологами уже 170 років. За цей час відкрито більше третини міста.
    Серед археологічних знахідок є унікальні предмети - фрески, мозаїки, шиферні ікони християнських храмів, написи-присвяти, численні побутові предмети. Загалом музейні зібрання заповідника нараховують понад 200 тис. експонатів.

7.     Острів Хортиця (м. Запоріжжя).
     Хо́ртиця – найбільший острів на Дніпрі, розташований у районі міста Запоріжжя нижче Дніпрогесу, унікальний природний й історичний комплекс. Хортиця є одним з семи чудес України
    Існує дуже багато версій походження назви острова, втім більшість дослідників виводять назву від тюрксько-половецького „орт”, „орта”, що означає „середній” (посеред Дніпра). Серед низки версій, назву виводять від «хорт» - від  давньослов'янського бога Хорса.
    Вперше назва острова зустрічається в імператора Костянтина Багрянородного у праці "Про управління імперією". В різних списках цієї праці Хортиця носить назву острів Святого Григорія та острів Святого Георгія. Щодо Григорія, то вважають що це був вірменський просвітник Св. Григор. Згідно версії , грецька назва "острів Святого Георгія", походить від імені скіфів-землеробів, де грецьке георгія означає землеробоство.
   В літописах острів називається Хортичем, Кортицьким, Городецьким, Ортинським, Інтрським островом. Вперше назва Хортичий острів згадана у 1103 року.
   Дмитро Донцов наводить легенду, де йдеться про те, що "Хортицею той острів називався по причині, що там колись у давнину стародавня була хвортеця". Ця легенда не є переконливою з наукової точки зору.
   1965 року острів Хортиця став державним історико-культурним заповідником, в якому передбачено створити музейний комплекс, присвячений історії запорозького козацтва. Археологічні і історичні знахідки здебільшого зберігаються в Запорізькому історичному музеї у північній кінцівці острова.

VI. ПІДСУМОК
Гра «Мікрофон».
Підіб’ємо підсумки нашої роботи, закінчивши речення:
-  Мені цікаво було дізнатися про….
-  Після екскурсії я обовязково прочитаю…
-  Найбільшим відкриттям для мене було…
Учні  здійснили віртуальну подорож і відвідали сім історично- культурних пам’яток нашої держави, які за підсумками Всеукраїнської акції Сім чудес України заслужили на почесне звання Чудо України. Ця подорож навчила дітей  шанувати минуле нашого народу; пробудила інтерес до культурної спадщини рідного краю; прищепила бажання розвивати і примножувати знання про національні надбання своїх пращурів.

Презентація проекту "Сім чудес України"








x

Немає коментарів:

Дописати коментар